FANDOM

Banner
Na chwilę obecną wikia posiada 1900 artykułów.
Załogę Fikcji Totalnej Porażki tworzą
BIUROKRACI: Naruuciaak, Paligar
MODERATORZY CZATU: brak
TWÓRCA WIKI: Kubboz (nieaktywny)

Koniecznie zapoznaj się z regulaminem!

Trwające fikcje

Zakończone fikcje

Zawieszone fikcje

Sprawy związane z wikią

  • Ankiety - nowy ważny dział!
  • Aktywni użytkownicy - nie jest to obowiązkowe, ale warto wiedzieć, kto obecnie urzęduje na wikii i z kim można się skontaktować.
  • Ogłoszenia - tu można informować o ważnych sprawach.
  • Fikcje do usunięcia - tu warto zgłaszać porzucone lub bezsensowne strony
  • Inne strony, które warto odwiedzić - jedyna strona na wikii, gdzie można reklamować inne strony, pozwala to zapobiec spamowaniu linkami na innych stronach.
  • Kalendarz - zaniedbana ostatnio strona, gdzie można wpisać ważne daty uwzględnione w opisie na stronie.
  • Poleć swoją fikcję - tu można polecić swoją fikcję osobom, które mają ochotę przeczytać coś nowego.
  • Ulepszenia - macie pomysł na wprowadzenie ciekawej zmiany na stronie? Tu można zamieścić swój pomysł. Pamiętajcie, że wikia zmienia się dla was :)

Magazyn Fikcji Totalnej Porażki

Aktualny numer: grudniowy
Wydawanie Magazynu chwilowo wstrzymane

Magazyn Fikcji Totalnej Porażki (dawniej Gazetka Fikcji Totalnej Porażki; Gazetka: WTP Fan Fiction) - powstały w lipcu 2010, z inicjatywy użytkowników, internetowy magazyn, którego artykuły obracają się w tematyce życia wikii oraz Total Drama. Czytaj więcej...

Chwilowo brak redaktora naczelnego

Użytkownik miesiąca i Fikcja miesiąca

Szablon:UMFM

Rozrywka

  • Podobieństwa - tu możesz zdradzić nam, do kogo z postaci Total Drama jesteś podobny/a i dlaczego.
  • Fankluby - lubisz jakąś postać/serię/fikcję/użytkownika? Czemu by nie dołączyć do fanklubu?
  • Anty-Fankluby - chyba nie trzeba tłumaczyć...

Dla nowych użytkowników!

Witaj! Masz już pomysł, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może już co nieco wiesz, ale potrzebujesz jeszcze pomocy? Zapraszam więc do krótkiej lektury:

  1. Przydatna na pewno jest strona Wolne Nazwy Fikcji, gdzie być może znajdziesz tytuł dla swojej fikcji. Jeśli wymyśliłeś/łaś tytuł samemu, sprawdź w wyszukiwarce, czy taka fikcja już istnieje czy tytuł jest wolny.
  2. Twój tytuł jest wolny? To zaczynamy! Kliknij tutaj, by rozpocząć tworzenie nowego artykułu. Wpisz poprawnie swój tytuł (wszystkie słowa w nazwie wielkimi literami np. Zima Totalnej Porażki) i rozpocznij pisanie artykułu dla swojej fikcji.
  3. Dobrze...teraz nie wiesz, jak napisać artykuł, tak? Zajrzyj tutaj. Nie musisz koniecznie wykorzystać szablonu samego w sobie, ale może pomoże ci się zorientować, jaki mniej więcej jest wzorzec uporządkowanej i przyjemnej dla oka strony wikii. Pamiętaj, że strona graficzna jest ważna, bowiem sprawi, że czytelnik będzie chciał zostać u ciebie na dłużej, lub opuści twoją stronę zaraz po ujrzeniu chaotycznego opisu.
  4. Hmm, przez ó czy u... Ej, nie ma powodu do wstydu, wszakże każdy popełnia błędy. Dlatego warto odwiedzić tę stronę, by zobaczyć, jak powinno się napisać dane słowo. Brak błędów ortograficznych również sprawia, że fikcja jest przyjemniejsza dla czytelnika.
  5. No to chyba dobrnęliśmy do końca. Wszelkie inne kwestie związane z samą wiki możesz przeczytać pod tym adresem lub zwrócić się bezpośrednio do adminów lub użytkowników. Z pewnością udzielą pomocnej rady. Powodzenia w pisaniu! :)

Trochę historii...

Jak już wiecie, strona działa od 21 lutego 2009 roku, a założył ją Kubboz. Obecni admini są na stronie od: Naruuciaak (8 maja 2018), Paligar (19 października 2014). Strona przeżywała swoje wzloty i upadki, o których wspominać nie warto. Warto zajrzeć jednak na strony, które w pewien sposób upamiętniają, co niegdyś na wikii się działo:

  • Użytkownik Miesiąca oraz Fikcja Miesiąca 2010 oraz Archiwum UM i FM (2010) - pierwsza edycja nagród UM i FM, która trwała od stycznia do maja 2010. Były to najaktywniejsze czasy, podczas których działo się dużo dobrych i złych rzeczy. Wikia pierwszy raz tak tętniła życiem. Stała się niemal second lifem dla niektórych.
  • Pojedynki - potem pojawił się pomysł pojedynków między postaciami. Pojedynki były popularne, jednak zostały zawieszone wraz ze spadkiem aktywności na wikii. Reaktywowane zostały za sprawą Magazynu na początku 2012 roku.
  • I Turniej postaci na FTP - w tym samym czasie udało się zorganizować pierwszy i jedyny jak dotąd turniej postaci Total Drama. Formuła była podobna do pojedynków, jednak rozgrywano je systemem turniejowym, a zwycięzcą...a to doczytajcie sami :P
  • Zabawy - inna forma rozrywek organizowana przez użytkowników w 2010 roku. Częściowym ich spadkobiercą są konkursy organizowane obecnie w Magazynie.
  • Frajerzy Totalnej Porażki - fikcja, która nie posiadała odcinków, lecz jej eliminację wybierali użytkownicy
  • Generalna dyskusja nad przyszłością strony - przywrócenie do życia strony nie było łatwym zadaniem na początku 2012 roku... Jednak się to udało. Dzięki zmianom na stronie, większej aktywności starych i nowych użytkowników strona zaczęła się wreszcie rozwijać po dwóch latach regresu, a na dowód ta oto dyskusja, w którą zaangażowało się dużo osób, za co serdecznie wszystkim dziękuję :)